2009年3月11日 星期三

AL中文口試

我真係幾想鬧考評局
家下社會d人「無厘頭化」,唔通你又要跟風??

今日中化oral
個人短講--「水、火、人」
如果係「x與y」型題目都好d,而家咁......我好難處理,比例不均都會死,
我define3樣野,話會互相影響,勸人好好善用水火
不過我相信唔少人都會咁講
偏偏講得快左,唔夠耐,好危險
總之短講完就好火

短講搞成咁,我小組討論就真係唔衰得
小組討論--醫生、律師要考執照,為人父母的也要考執照嗎?
身為3號同學,聽到前兩個話同意,真係有d驚,
不過後面兩個都反對,於是又變左3月6號oral practice既翻版
唯一唔同既係--我冇死到,仲講到至少4次野,又不斷反駁
可以話係自中七以黎最好
唯一衰口窒緊張,不過同組考生都有
考完紀錄在案就算
----
after the chinese oral i shall use eng. as much as i can (until UE oral, i think)
language is sth. that if u dun use it, u will find it hard to use it well

my dad's fotos of the bus he's currently driving(public album)
http://www.facebook.com/album.php?aid=19618&id=1265422602&l=cb5f4
but he adds the bus of Nissin instant noodles--ME9186 is prettier

last night we found grandpa's collection during his lifetime
surprised to know that one had to get a license whether he'd got a TV
and he needed to fill in a form to get a phone in his own home, during 1970s
also found out that i am one of the 26th generation of Leung's clan
(since the family tree was recorded, in Qing dynasty)
my dad has also added that a famous people of Leung's was from our clan,
but unfortunately we couldn't find his name in the document =.=

沒有留言:

張貼留言